Re: Telnet for web/www med Linux

On Sat, 13 Nov 1999, Finn Aarup Nielsen wrote:

> Jeg vil gerne kunne hente en web-side med en almindelig Unix-kommando
> (altsaa ikke wget eller perl). Det eneste jeg kan komme paa er telnet til
> port 80. Jeg har proevet saadan noget under SGI/IRIX og HP:
>
> echo "GET /home.html" | telnet hendrix.imm.dtu.dk 80
>
> og der virker det fint. Men paa alle Linux computere jeg kan komme til
> virker det ikke....

Jeg kan nikke genkendende til det. Jeg tror problemet er at telnet
klienten under Linux enten ignorerer sin stdin eller flusher den inden
den forbinder til serveren. Eller på anden måde "gør noget" - formentlig
sætter den sin tty i en eller anden "mode" der gør den "interaktiv" og det
er en del af problemet

Jeg har endda prøvet følgende udgave:

telnet localhost 80 < <(echo "GET /\n\n")

som laver en pipe med en midlertidig fil i, som telnet burde læse - det
virker heller ikke.

Jeg har ikke kunnet finde en løsning andet end de andre ting de er blevet
foreslået. Irriterende. Dit eksempel virker iøvrigt også under Alpha OSF1
og HPUX.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Faced with the prospect of rereading this book, I would rather have my brains