Installation af skærm 2

> Hejsa

> Jeg er ved at installere linux og det går da også godt nok indtil jeg
> kommer til skærmindstallationen. Min skærm "Ultra, Monitors MPR II",
> understøttes ikke af Linux og jeg har prøvet at køre med standard
> skærm med en opløning på 640x480, og jeg har også prøvet med
> opløsningen 800x600 det er nemlig den jeg kører med i windows. Men min
> skærm bliver altid for stor ved prøvebilledet. I windows er min skærm
> også ukendt hvad gør jeg???

Jeg indstallere Redhat 5.2
Jeg har lige indstalleret linux igen men nu er jeg kommet til et nyt problem jeg installere først mit videokort som  untitled card eftersom mit ikke er på listen, dernæst indstallere jeg min skærm som SVGA, dernæst tilpasset skærm  og jeg vælger standarden 640x480  og jeg sætter den vertical scanning frequency til 50-90 Hz   og jeg vælger 8 mb videoram men jeg har i virkeligheden 16 men det kan der heller ikke vælges sååå dett, dernæst kommer jeg til noget der hedder clockchip og nu er jeg virkelig på røven for hvad fanden er det for noget der vælger jeg no clockchip setting og dernæst vælger jeg 24 bit color.  såå rebooter mit system men når jeg kommer til login winduet hvor jeg skal logge ind som root går min skærm kold r det fordi jeg ikke har valgt en clockchip???   Og min skærm r også al for stor, det kan da ikke passe det skal være så svært or what???

Men okay jeg r også meget newbie hvad angår Linux!

Tak til alle der har hjulpet mig under min Redhat linux indstallation,  indtil videre dog uden den store succes!

Follow ups