RE: Omdirigering af stderr

On Thu, 18 Nov 1999, Dansbo, Jimmy wrote:

> Jeg har muligvis formuleret mig forkert min mening er at gøre sådan så alt
> hvad der bliver sendt til stderr (jeg mener alt også fra kernen, netværk og
> andre ting) kan komme ud på en tty som jeg angiver.

Stderr er knyttet til en process - ikke til systemet som helhed. Mange
processer har ikke nogen stderr - f.eks. de fleste daemoner (httpd,
kerneld, nfsd, inetd, mv.). Disse processer anvender typisk syslogd til at
håndtere fejl med. Du kan sætte en del op i /etc/syslogd.conf (man
syslogd)

MÅSKE kan du manipulere med ting i /proc. Check f.eks. /proc/self/fd
ls -la giver dig noget i den her stil;

total 0
dr-x------   2 madsdyd  madsdyd         0 Nov 18 11:13 ./
dr-xr-xr-x   3 madsdyd  madsdyd         0 Nov 18 11:13 ../
lrwx------   1 madsdyd  madsdyd        64 Nov 18 11:13 0 -> /dev/ttyp0
lrwx------   1 madsdyd  madsdyd        64 Nov 18 11:13 1 -> /dev/ttyp0
lrwx------   1 madsdyd  madsdyd        64 Nov 18 11:13 2 -> /dev/ttyp0
lrwx------   1 madsdyd  madsdyd        64 Nov 18 11:13 255 -> /dev/ttyp0

Jeg har altså 4 fil descriptorer, der alle er åbne imod ttyp0.

Jeg tror at 255 må være een ls processen laver. Ellers er det stdin,
stdout, stderr for bash der må være tale om....

ls -l /proc/self/fd giver selvfølgelig et andet resultat.... hehe ...

self er sort :-)

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Good luck to all you optimists out there who think Microsoft can deliver 35