Re: Sløvt ISDN

On Sun, Nov 21, 1999 at 03:49:17PM +0100, MONZ wrote:

> Og så virkede det. Hmmm, virker som om det hjælper en anelse, men forskellen ser
> altså ikke særlig stor ud; får gennemsnitligt 7½KB/s med en enkelt kanal.
>
> Altså, uden komprimering kan man jo dårligt få mere en ca. 8KB/s pr. kanal, så
> hvor meget det hjælper at kunne tømme T/A'ens buffer dobbelt så hurtigt, ved jeg
> ikke, men nu har jeg altså stadig ikke fået rodet med bundlingen.
> Der skal det da nok hjælpe noget, hvis ellers nettet ikke er for belastet.

7.5-7.6 kbytes/s eller 64000 bit/sek + overhead er max.
Med hardware kompression (Stac) kan man ofte få med end 16-20kbytes/s
på mail og news, samt visse en del html filer.

Komprimerede filer som zip, lha, rar, .gz, gif, png, jpg mv.
kan selvfølgelig ikke komprimeres så meget  ekstra.

Bruger man to kanaler er > 115200 et krav, da ellers betaler man
2x takst for kun 1.7x ekstra hastighed ( max 11.5 kbytes/s i serielport)