Re: Sendmail 'Forwarding '

Den lokale mailserver står på lokalnettet på kollegiet, og den står som
proxy, således at det ikke er muligt
at forbinde med andre servere på smtp eller pop3 porten.  Som standard
indstilling kontakter sendmail
mailserveren som står i MX-recorden på det domæne jeg vil sende en mail til.
Dette tillader proxyen ikke,
så jeg vil gerne kunne sende ved hjælp af den lokale mailserver
(mail.hco.kollegienet.dk) altid.
Dette kan lade sig gøre (mail kommer igennem) når jeg bruger Netscape
messenger og sætter property Outgoing mailser til mail.hco.kolleginet.dk.
Hvis jeg derimod bruger sendmail og fortæller vha. feature SMART-HOST, at
jeg ønsker alle breve
forwardet til mail.hco.kolleginet.dk går det galt, og jeg får mine breve
sendt i nakken med,
en fejl fra mail.hco.kolleginet.dk om, at den ikke relayer

550 ....We do not relay.

Altså må den måde Netscape og sendmail forwarder være forskellige.  Mit
spørgsmål er, om det kan lade sig gøre at få al mail sendt vha.
mail.hco.kolleginet.dk eller få sendmail til at opføre sig som
Netscape Messenger

Håber jeg forklarede det bedre,

Venlig hilsen
Elias Naur

Frank Damgaard <frda@xxxxxxxxxxxxx> wrote in message
On Tue, Nov 23, 1999 at 09:25:19AM +0100, Elias Naur wrote:

> Jeg har sendmail installeret som lokal mail-server, som jeg godt kunne
tænke
> mig brugte en lokal
> mailserver, i stedet for at den selv kontaktede serveren, der står i
> MX-recorden på domænet jeg sender
> mail til (eks hotmail.com's mailserver er noget med
blah.law5.hotmail.com.)
> Problemet er bare, at den lokale mailserver ikke tillader relaying, men
kun
> 'direkte tilslutning',

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil , men :

"store verden" ------- "lokal mailserver" ----------"lokal egen maskine"
 inkl. hotmail

Du vil aflevere post til "lokal mailserver" men den tillader det ikke ?

Nu ved ikke ikke hvor denne "lokal mailserver" står henne,
men er det din internetudbyder så bør den tillade at du
aflevere post når du er koblet op via deres modempuljer.

Hvis den er på dit firmanet, så bør den tillade at du fra lokalnettet
afleverer post videre til "lokal mailserver", men måske du lige skulle
snakke med den systemansvarlige så det kan opsættes til dette.

Jeg er som sagt ikke helt sikker på at jeg har forståt
problemet, og hvilke mailkonti du tænker på,
det hele er beskrevet lidt for generelt :(