Seriel -> Ethernet -> Seriel software?

Hej,

Jeg står i den situation at:

1. Jeg har en Solaris kasse, hvorpå kører et udviklingsmiljø der forventer
at snakke med en serielport.

2. Jeg har en anden lille kasse, hvorpå der sidder en serielport.

3. Jeg har et par etager imellem de to.

Punkt 3, sammen med et par andre forhold, vil sige at jeg ikke kan trække et
kabel mellem Solaris kassen og den anden kasse.

Men jeg har et Ethernet. Min ide er så:

* Kør et program på Solaris kassen, der sætter en pseudo-tty op, og som
udviklingsmiljøet så kan snakke med. Dette program læser serielporten, og
sender al data til porten up på en netværks-socket.

* I den anden ende har jeg min Linux boks, med en seriel port. På denne port
sætter jeg nu den lille kasse.

* På Linux boksen kører jeg nu det samme program som på Solaris kassen.

Voila! Jeg har nu lavet "seriel kommunikation over Ethernet".

Findes der sådan noget software et eller andet sted?!

/Martin.

Follow ups