Re: priotering af live mp3 -streaming på linux firewall ?

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@xxxxxxxxxxxx> on 25-11-99 13:44:11

Please respond to sslug-teknik@xxxxxxxx

To:   sslug-teknik@xxxxxxxx
cc:    (bcc: klavs Klavsen/Berlingske-Online)

Subject:  Re: [TEKNIK] priotering af live mp3 -streaming på linux firewall
      ?

On Thu, 25 Nov 1999, Klavs Klavsen wrote:

> kan det være firewall'en der forsinker nogen af pakkerne ?

Firewallen vil vel kun forsinke pakkerne, hvis linien generelt er
belastet. Mon ikke det snarere er mellem serveren og din firewall at
forsinkelserne opstår.

-- muligvis.. men så er det en meget lokal forsinkelse, for jeg ved at DTU
kan streame 128 kbit uden at have dette problem..

Kan du ikke eksperimentere lidt med at sætte din modtage buffer op på den
applikation der afspiller lyden?

-- tak for ideen.. har sat bufferen til maximum.. den var sat til 10
blocks.. (min).. det hjalp tilsyneladende på 56kbit sited.. men jeg prøvede
en 128kbit.. den hakkede -- kraftigt..

-- har nogen af jer derude en Linux firewall ? og har nogen af jer lavet en
eller anden form for belastningsmålinger ? i såfald ville jeg meget gerne
høre om erfaringer der..

på forhånd tak,

Klavs