Re: Patch til ALI Aladdin IV/V/Pro (M15X3)

Frank Damgaard skrev

>  hvis det er med hdparm -t så får jeg med 2.2.10 kernen 11.6  MB/s
>  ( hdparm -m16 -a16 -c /dev/hda )
>  Men du har sikkert testet på en partition bagerst på disken

nej de er fra den yderste del, men uden ændringer af m og a (RedHat 6,1)

>  ( jeg har samme disk, og får 11.6 yderst og ca 9.9 inderst )

med min gamle 2.2.13 kerne får jeg  (hdparm -m16 -a16 -c1 /dev/hda)
11,7 yderst og 7,9 inderst - reelt set er det kun på de yderste ca. 4500
Mb,
der er en lille forbedring med DMA ved målinger med hdparm -t, så i
praksis
er det nok, den mindre belastning af processoren man skal gå efter.

Så det jo rart at konstatere, at ens swap-partition ligger helt inderst
og at 4000Mb
på den yderste del bliver brugt til arkiv/backup - næste gang hedder det
fdisk  ; -)

vh jesper

Follow ups