Re: Nyt lydkort.

On Fri, Dec 03, 1999 at 18:14:07 +0100, Hans Jørgensen wrote:

> Jeg overvejer at give mig selv et nyt lydkort i julegave fordi mit
> SB16 (Ikke PnP) er ved at være RET gammeldaws;O)
> Meeen hvad skal jeg købe?
>
> Driveren i Linux _skal_ være SMP-safe så sblive! er vel ikke en
> mulighed?
> Kortet skal også helst være understøttet via OSS-driverne i kernel.
>
> Så kom da liiige med en par forslag ;O) og go' jul derude.

Jeg købte er billigt creative SB PCI-64 eller noget i den stil
(med ensonic 1371) Den avender es1371 driveren i 2.2.x kernerne.

Hvad er der galt med SB16 ?  PnP til ISA er bare bøvl.

Hvilke krav har du til lyden, jeg skulle blot have lidt bip-lyde og kunne
få realplayer mv. til at sige noget :) og dvs. ikke særligt store krav.
Højtalere var 3 sæt for i alt 50 kr (brugt) som kan virke uden
strømforsyning. PCI-64 kortet kan selv trække højtaleren, og jeg sparer
ekstra strømforsyning :)
(jeg bruger kun det ene sæt, det andet kom i en anden PC, og det tredje
 er i reserve ....)

Gameport virker også, idet jeg har mit DCF77 ur tilkoblet her.
Det sidste punkt med DCF77 var det væsentlig :))