Re: Redhat 6.1

On Tue, Dec 07, 1999 at 09:56:45AM +0000, Jan Andersen wrote:
> Jeg har lige installeret RH61, men da jeg ikke lige ku' huske hvilket
> grafikkort der sad i sprang jeg over installationen af X. Nu har jeg
> det problem, at Xconfigurator ikke kan find den relevante X server, og
> jeg skal have installleret den relevante .rpm - findes der ikke en full
> -screen gpm? Jeg er ikke vant til RedHat (plejer at bruge Slackware),
> og jeg har ikke tid (~ gider ikke) til at finde ud af rpm lige nu.
>
> Eller er det lettest at reinstallere? - jeg har ikke lavet noget
> saerligt endnu, kun sat diske og net op.

At geninstallere er da en mulighed, men rpm er altså ikke særlig indviklet -
find de pakker du vil have installeret og kør rpm -i på dem.

Nu har jeg ikke lige en liste her - men ud fra hukommelsen skal du have en X
server der passer til dit kort (navnet på filen skulle gerne fortælle dig
hvilken du kan bruge) en rpm med alle de grundliggende X ting, nogle fonte +
hvad du nu ellers kan få brug for. Se på filnavnene og tag dem der lyder
relervante.

Alternativt kan du også bruge et gui til rpm - f.x. GnoRPM som kommer med RedHat 6.1.

--
Regards,

Brian Lund

.