Re: cdparanoia og cdda2wav

> Hvor kan jeg specificere, hvilke devices brugere har lov til at læse
> low-level og hvor de ikke har?

Du skal have sat rettighederne på det device du bruger:

[jm@toaster jm]$ ls -l /dev/cdrom
lrwxrwxrwx   1 root     root            3 Oct  6 02:55 /dev/cdrom -> hdc
[jm@toaster jm]$ ls -l /dev/hdc
brw-------   1 root     disk      22,   0 May  5  1998 /dev/hdc
[jm@toaster jm]$ su -c 'chmod 666 /dev/hdc'
Password:
[jm@toaster jm]$ ls -l /dev/hdc
brw-rw-rw-   1 root     disk      22,   0 May  5  1998 /dev/hdc

det vil selvfølgelig variere en smule hos dig hvilket device du ender med
at ændre det for... mit CD-ROM drev sidder tilfældigvis på hdc...

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/

 Jesper Monsted - RIPE: JM42 - jesper@xxxxxxxxxxx