Re: Nameserver

Simon Kool wrote:

> Jeg har sat min egen (caching) nameserver op. Det lader til at
> fungere, men efter jeg ringer op til min udbyder (Image) bliver
> nameserver linien resolv.conf ændret til at indeholde Images
> nameservere istedet for 127.0.0.1. Kan jeg ikke undgå det Ellers er
> der jo ikke rigtig nogen ide at bruge min egen maskine.

Du skal have to root-hints filer; een der gælder for dit private net, og een du
dig'er fra internettet. I dine ifup/down scripts linker du så med ln -sf til
internet-filen, når du går online og reloader nameserveren med noget a´la 'ndb
reload' (er vist ikke nødvendigt med restart). Gør det modsatte i ifdown nå du
går offline. Det står beskrevet i /usr/doc/HOWTO/DNS-HOWTO.
--
Mogens Valentin - Mail: monz@xxxxxxxxx - Website: http://www.danbbs.dk/~monz/
Web, Programming, Network, Security - Guides for Linux, Xwindows, Netscape...