Ang: valg af netkort

"Kenneth Laulund Nielsen" <trinity-inet@xxxxxxxxxx> den 99-12-14 22:21:29

Sänd svar till sslug-teknik@xxxxxxxx

Till: sslug-teknik@xxxxxxxx
Kopia:     (Blank: Gunnar Larsson/Dahréntråd)

Ärende:   [TEKNIK] valg af netkort

>Kenneth Laulund Nielsen wrote:
>Hej sslug´ere

>Jeg står og skal købe nogel nye netkort deri blandt et til min
proxy-server,
>de gamle er Realtek 10mbit pci, og jeg harve tænkt mig at købe enten 3com,
>intel eller d-link og 100mbit, men hvilke er bedst understøttet og yder
>bedst under linux?

>af 3com har jeg set på 3c900 og 3c905b!

>mvh

>Kenneth

Hej!
Jag kan rekommendera 3com 950b-TX (tp5)som jag själv använder i 3
burkar hemma och 16 burkar på jobbet. Alla har i alla tider
funkat perfekt både med linux och windows 95/98/NT. Enda problemet
jag har haft var när jag försökte installera kortet på en Compac
presario 4646 med compacs egen variant av win95. Då var jag tvungen
att ladda drivers 8 ggr! innan det funkade.Varför vet jag ej.
Jag kan också rekommendera 3com 900b-xl combo om du vill köra med
koaxialkabel.
MVH Gunnar Larsson