Re: resolv.conf

On Mon, Jan 03, 2000 at 08:24:04PM +0100, Allan Christiansen wrote:
> Hej sluggere,
>
> Jeg har nu sat min linuxbox op, men hver gang jeg connecter til internet så
> ændrer et eller anden script resolv.conf til at matche internetudbyderens
> dnsserver. er der andre der har været ude for det samme?
>
> Hilsen
>
> Allan Christiansen
> Mailto:allan@xxxxxxxxxxx

Har du installeret RedHat 6.1?  Jeg havde (blandt andet) samme problem
efter jeg "opgraderet" fra 6.0.  Problemet løste jeg ved at gå tilbage
til 6.0 og kun bruge de nye ting i 6.1 jeg har specielt brug/interesse
for.  Der kom efterhånden en række rettelse fra RH (rp3, initscripts,
osv) som du kan hente forskellige steder (jeg tror sslug har links til
de steder du kan hente opdateringer).  Personligt synes jeg der var
lige lovlig mange fejl i 6.1.

(Det kan være jeg tage fejl, men jeg tror at det er "usepeerdns" som
option der gøre at din dns blive sat til at matche internetudbyderens)

mvh
Peter Wood