Re: AHA-2940UW Pro + Yamaha CDRW = hang!!

Jacob Kolding wrote:

> Jeg har et problem med at få min Yamaha CDRW til at køre med Linux!
> Når jeg installere driveren (aic7xxx) så hænger maskinen efter den har
> fundet
> scsi adapteren, og hvis jeg ikke har sat drevet til er der ingen
> problemer med
> at loade driveren!?
> Hvad kan der være glat? problemer er der både på kerne 2.2.13 og 14

> PS: jeg er ikke særligt god til scsi mht. terminering osv.

Hvis du ikke har terminering i orden så har du et problem .....

For at terminere korrekt må du beskrive for os din SCSI bus med
alle enheder.
Er der kun CDRW drevet så skal Adaptec kortet terminere og CDRW drevet.
Drevet har gerne en jumper til terminering on/off, se manualen
til Yamaha CDRW drevet hvordan den skal stå.

Men er en 2940UW ikke "overkill" til en narrow-SCSI enhed ?

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2