Underlig $DISPLAY i X

Jeg kan ikke forstår hvorfor mit X DISPLAY er sat til unix:0.0.
Min host hedder noget helt andet. Det er redhat-6.1.
Jeg bruger startx til at starte serveren med.

Nogle programmer har ikke noget imod det, mens andre giver fejl.

Sommetider kan xmms ikke finde ud af det.
xawtv siger:
non-local display `unix:0.0' not allowed, using `:0.0' instead
og så virker det.

Ordet "unix" findes ikke i nogen af mine dotfiler og heller
ikke i XF86Config. Hvor kommer det så fra? Jeg bruger ikke
fontserver, men har mine fontspaths hardkodet i XF86Config.
Jeg finder heller ikke ordet "unix" hvis jeg laver en rekursiv
grep i /etc.

Andre må da have det samme problem. Hvad gør jeg?

--
torben fjerdingstad        | linux-2.2.10-smp/GNU/gnome-1.0
tfj@xxxxxxxxxxxxxxx        | linux får den op og stå

Follow ups