Re: Hjælp, min named kører ikke!

On Thu, 6 Jan 2000, torben fjerdingstad wrote:

> Mads skrev:
>

> Jeg er DNS mand i det daglige...
>
> Hvad mener du med at den ikke virker? Starter den ikke?

Når jeg starter den med /etc/rc.d/init.d/named start, så står den meget
længe, inden den siger OK.

Dernæst kan jeg ikke forbinde til den med nslookup. Jeg kan forbinde til
den med ndc; status giver:

ndc> status
named 8.2.2-P3 Thu Nov 11 00:04:50 EST 1999 root@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:/usr/src/bs/BUILD/bind-8.2.2_P3/src/bin/named
number of zones allocated: 64
debug level: 0
xfers running: 0
xfers deferred: 0
soa queries in progress: 0
query logging is OFF
server is DONE priming
server IS NOT loading its configuration
ndc>

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har checket at filerne er ok med
rpm -V bind

jeg har nogen lidt spøjse ting i netstat:
tcp       33      0 130.225.238.103:53      130.225.238.104:4406 CLOSE_WAIT

Dem har jeg mange af, det er fra en server der er sekundær til den her.

unix  3      [ ]         STREAM     CONNECTING    0      /var/run/ndc

dem har jeg 5(!) af???

Jeg ville sætte stor pris på noget hjælp, jeg har 7 domæner der står af i
morgen, hvis jeg ikke får den til at virke...

Der kommer ikke noget i syslog, iøvrigt, jeg har prøvet at genstart syslog
og klogd.

Mads