Re: seriel login

Stig Flensted <flensted@xxxxxxxxx> skrev:

>skal der rettes i den eksisterende linie eller skal der tilføjes en ny ?

Der skal tilføjes en ny. tty# i de gamle linier henviser til
hvilken Alt-F# tast, der skal bruges for at få den frem.
(Lidt simplificeret sagt.)

>normalt når jeg logger på sker via tty1 ( fra lokalt keyboard giver det
>konflikt ?
>
>er det 1-tallet i ttyS1, der angiver comport-no., og skal tallet i Sx være lig
>ttyno.?

Ja, tallet i ttySx angiver comport-nr. Bare husk at COM1 i DOS hedder ttyS0
i Linux. Og nej, tallet i ttySx skal ikke være lig med ttynr... ttySx erstatter ttynr
i linien.

>hvad betyder -L ?

Prøv at se på man-siden for getty. (Jeg aner det ikke.)

Med venlig hilsen

Ole

Follow ups