Netkort problemer !

Hej Alle !

Da jeg er temmelig grøn hvad Linux angår, har jeg her et par spørgsmål:

Ønsket er at køre RH6.1 med Samba og Apache webserver.

Da jeg installerede RH6.1 detekterede installationsprogrammet ikke mit 3C509 netkort ! Men jeg kan godt
starte netkortet manuelt med insmod..... osv.... så fungere det fint. Men jeg ønsker at dette sker under opstart af serveren, Hvordan ???

Ydermere forstår jeg ikke hvordan jeg tildeler serveren et navn, dvs. når jeg ønsker adgang til webserveren eller bare filserveren kommer jeg kun i kontakt med denne ved i windows at skrive \\192.168.0.1
Har dette noget med DNS opsætningen eller Samba at gøre ???

På forhånd Tak for hjælpen !!

Mvh.

Brian Johansen

Follow ups