Ang: Re: Flera mailkonton i messenger?

maskin.

>Ole Kofoed Hansen skrev:
>Ville det egentlig ikke være smartere at bruge IMAP istedet?
>Så kan man også læse posten med Pine (eller andre), hvis man ikke lige
>gider starte X.

>Med venlig hilsen

>Ole

Hej Ole!
Menar du hämta alla mina konton från tele2 (som är POP3) till min maskin,
och sedan sätta upp min maskin
som en IMAP-mailserver och sedan läsa från den? Förlåt en newbie-fråga men
hur funkar detta (i stora drag)?
Kunde man på det sättet schemalägga hämtning varje timme och sedan från
varje maskin i hemmanätet
läsa mailen vid valfri tid utan att logga in på internet?
MVH gunnar Larsson