Re: Scsi problemer under linux

On Wed, Jan 12, 2000 at 19:20:53 +0100, Kenneth Laulund Nielsen wrote:

> Jeg har et kæmpe problem, jeg har en server med 3 fast-scsi2 harddiske og en
> fast-scsi2 Dat-streamer, jeg kan godt nok få linux til at finde de 2 diske +
> dat-drevet, men linux vil ikke finde den sidste disk, booter jeg op med en
> dos boot disk og kører fdisk finder den alle 3 harddiske, men ikke under
> linux!
> Håber der er nogen forslag til hvad der kan være galt, eller har haft sammen
> problem?

Nej, men hvilken SCSI controller ?

> Info om diske mv.:

Så vidt jeg ser nogen ældre diske. Hvad siger log filer
og data i /proc/scsi/ ?
f.eks. "cat /proc/scsi/scsi "

Det at sætte streamer, scanner og andet sammen med harddisken
kan nogen gange give mystiske resultater.
Jeg plejer at have diske på en controller og "ustabilt" udstyr
på en anden scsi controller.

Sidder scanneren intern eller ekstern ?