Re: LILO + Opstart i runlevel 5

JACOB CHRØIS SCHULDT <j.c.s@xxxxxxxxxx> skrev:

>Jeg er en nybagt Linux-bruger, der friskt og frejdigt har kastet sig ud i den fantastiske Linux-verden.
>Dog lider min installation af et par børnesygdomme, så jeg håber I har lidt tid til at svare på et par enkelte spørgsmål.

Jeg skal prøve... Desværre er det kun LILO-problemet jeg kan komme med bud på.

>Min installation er en Red Hat 6.0 som jeg meget gerne ville boot via LILO (jeg bruger i øjeblikket loadlin.exe). Jeg har på samme harddisk en Windows-partition på 8,5 Gb, en Linux partition på 1 Gb ( / ) + en 16 Mb til /boot (hvorfor ved jeg ikke) og en swap-partition på 128 Mb. Prøver jeg at installere LILO på den aktive Windows-partition får jeg en fejlbesked om at "cylinder > 1024". Tilføjer jeg "linear" til lilo.conf bliver LILO installeret, men ved opstart skrives kun "LI".
>Er dette probelm opstået fordi den aktive partition er større end 2 Gb?
> [...]

Du skal installere lilo på Master Boot Record, hvis du ikke bruger en anden boot-loader.
Da Windows har en tendens til at overskrive MBR, når den installeres, vil jeg anbefale
at du beholder loadlin på din win-partition. Så er det nemt at komme ind i Linux
for at køre lilo igen, hvis dette skulle ske.