Re: Installationsproblem med Promise Ultra66

Jonas Chonovitsch wrote:
> Jeg har min eneste harddisk siddende på en Promise Ultra 66, som primær
> master, samt mit Cdrom drev og brænder siddende på min onboard primære
> controller (på mit Asus P3B-F), som hhv. Master og Slave.
> Jeg har hos www.promise.com <http://www.promise.com/>  downloadet deres
> boot.img, og har ud fra dette lavet en boot-disk. Jeg kommer så langt, så
> jeg bliver spurgt om lokationen for mine Linux filer, cdromdrevet (det
> primære ) spinder op?. og så ikke mere?curseren står bare og blinker.

Nu kender jeg ikke controlleren, men du skriver at din CDrom ikke sidder på
Promice dimsen, derimod på onboard controlleren og at du booter med Promise's
boot image, som derfor måske forventer at finde CD'en på Promise'en.
Hvad sker der hvis du bare booter med det normale boot image, dvs. sætter din
BIOS til at boote fra CDrom og booter direkte fra fx RedHat CD'en?
Kan install programmet så ikke finde harddisken så du kan installere, hvorefter
du skifter driver til Promise?
Evt. kan du flytte din HD til bundkortets IDE, installere og derefter
genindsætte Promise dimsen med HD'en på denne.
Det er jo ikke som windoze, der ikke kan finde ud af hardware ændringer ;-
--
Mogens Valentin - mailto:monz@xxxxxxxxx - WWW: http://www.danbbs.dk/~monz/
Web, Programming, Network, Security - Guides for Linux, Xwindow and more..