RE: CD-ROM server???

Jeg har haft en sådan kørende, og det har faktisk virket fremragende!

Fremgangsmåden var som følger:

1. Man skal have et iso image eller lignende fra cd'en. Det kan godt være at
det kan gøres smartere, men jeg gjorde det med noget i retningen af:
dd if=/dev/cdrom of=/var/spool/cd-raw/nameOfCd.iso bs=16k

2. Derefter mounter man cd'en et passende sted i filsystemet fx:
mount -t iso9660 -o loop,ro /var/spool/cd-raw/nameOfCd.iso
/home/share/nameOfCd

3. Til sidst skal det nye filsystem shares. Jeg sharede både /home/share og
/home/share/nameOfCd, da de fleste cd'er kunne finde ud af at filerne ikke
lå i roden men nogle skulle altså mappes som selve cd'en. I bunden af
/etc/smb.conf havde jeg (ca.):
[cdrom]
	comment = All CD
	path /home/share