Re: Win2000 og Samba

>Er der nogen der ved hvordan man får en samba domæne server til
>at virke sammen med Windows 2000. Jeg har prøvet at gøre som man
>gør i WinNT med at oprette en bruger i smbpasswd med navnet på
>computeren. Men det virker ikke. Er der nogen der ved hvordan
>man får det til at fungere sammen, for når jeg prøver at få win2000
>til at logge på domænet får jeg en fejlmeddelelse der siger at enten
>er domænet "invalid" eller også har jeg ikke en "computer account
>på det pågældende domæne".

Du kan godt opgive - MS har lavet om i koden, således at det ikke virker
med den nuværende version af Samba. Jeg læste en artikel om, at MS altid
laver om på koden, så det ikke virker med Samba (den var ret sarkastisk
skrevet. :o) - faktisk har jeg også oplevet at Win 2K ikke kan logge på
en NT 4 domaincontroller, hvis de ikke er på samme subnet...

Du er nødt til at afvente Samba 2.1-grenen - udviklingsholdet bag Samba
har selv udtalt, at der ikke vil være fuld support for Samba PDC før 2.1-grenen
starter. Det virker kun delvist under f.eks. NT 4, da koden stadig er under
udvikling.

#Mark