linux,mysql,drivere osv.

Hej,
Jeg er en nybegynder mht. databaser, men det skal nu ikke holde mig
tilbage. Jeg har faaet MySQL op at koere paa min Linux RedHat 6.1
maskine. MySQL fungerer fint.

Jeg sidder saa og proever at faa tilgang til min database fra et java
program, hvori jeg skal bruge en jdbc driver. En saadan har jeg ogsaa
hentet, men jeg kan ikke faa den til at koere.

INFO:
JDK 1.2.2 fra blackdown installeret i /usr/jdk122/
mm.MySQL jdbc driver udpakket i
/usr/jdk122/mm.MyDQL-1.2b/org/gjt/mm/mysql/***Her ligger alle filerne
der er includeret i denne pakke****

Jeg ar ikke erklaeret nogen CLASSPATH da dette ikke er noedvendigt i
JDK 1.2.2, men nu hvor jeg skal bruge disse yderligere klasser, bliver
det jo lige pludslig en noedvendighed at erklaere hvor de ligger.

Jeg har forsoegt mig med at kompile med flg:

>javac -classpath /usr/jdk122/ DriverApp.java

hvilket virker godt nok. Dernaest har jeg proevet at koere programmet
med flg:

>java -cp /usr/jdk122/ hvilket resulterer i en NoClassDefFoundError.

Er der nogen der har nogen anelse om hvad jeg skal goere for at faa
erklaeret denne jdbc driver rigtigt, saa jeg stadig kan benytte de
almindelige java klasser - altsaa saa den oprindelige classpath ikke
bliver beroert?

Håber paa et hurtigt svar evt. med et eks til javac og java
kommandoerne.

Tak,

MVH Henrik Krobath Olesen

********Her foelger programmet jeg bruger for at teste om driverne er
Hmm... kan ikke cut and paste, saa er er et link istedet for
www.cs.auc.dk/~krobath/DriverApp.java