Re: ftp

Jesper Krogh <jekr@xxxxxxxxxx> skrev:

>Der er en built in ftp klient i min RH6,0
>Den virker fint og kan snildt logge ind og sætte alle de rettig heder jeg
>ønsker, alt hvad der skal deles kan nemt smides under /home/ftp og dette
>direktorie er så ftp root.
>Men det virker ikke at lave sym links ud derfra. det kan jeg snildt lave,
>men i det øjeblik jeg så står i direktoriet via ftp klienten kan den ikke
>følge den symbolske link ordentligt.
>jesper -> /home/jesper
>leder efter direktoriet
>/home/ftp/home/jesper

Det er også lige nøjagtig sådan den skal gøre. Ellers ville ftp-root
jo ikke være til megen fidus.

>Nogen der ved hvordan dette løses uden at kopiere hele indholdet af det
>andet direktorie ind under /home/ftp ??

Er /home/ftp og /home/jesper på samme partition? Hvis ja, så
kan du bruge en hard-link i stedet for en symbolsk. (bare fjern
'-s' fra ln-kommandoen.)

Så skal man bare huske at selve biblioteket fysisk befinder
sig begge steder. Det forsvinder ikke, bare man sletter
den ene af dem.

Med venlig hilsen

Ole

Follow ups