Re: PPP couldn't find any secret

In <3895FE39.E239455C@xxxxxxxxxx> Jesper Berth <berth@xxxxxxxxxx> writes:

>Jan 31 22:15:00 bigsanta kernel: registered device ppp0
>Jan 31 22:15:00 bigsanta pppd[431]: The remote system is required to
>authenticate itself but I
>Jan 31 22:15:00 bigsanta pppd[431]: couldn't find any secret (password)
>which would let it use an IP address.

>jeg har skrevet mit password ind i pap secrets ...????

Du har konfigureret pppd til at din ISP's maskine skal bevise hvem
den er - det er normalt en dårlig ide. Det er kun din maskine, der
skal levere et password til din ISP, ikke omvendt.

Check om der er havnet en "auth" eller "require-pap" option
i /etc/ppp/options, eller på den kommando-linie som starter pppd.
Det kan dog også være, at du har et Ethernet og har sat en
default route inden du starter pppd ? Så skal du bruge
"noauth" option (eller fjerne din default route - normalt skal
den jo pege ud på Internet, og ikke på dit lokale Ethernet).

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the