Re: Inden HW-køb...

Frank Damgaard wrote:

> Hvad skal du anvende SCSI til?

Ikke mig; Kæresten skal brænde en hel del multimedie CD'er, efterhånden som
udviklings arbejdet skrider frem, derfor scsi disk og brænder.

Skal primært køre NT til bl.a. Authorware udvikling og test af samme på W9x.
CDbrænding er nu bedst med scsi og der må jo godt kunne arbejdes samtidig :-
Linux skal på pga. bl.a. terminologi databaser, for indlæring i Linux mv...
Vi håber senere kunne portere disse Authorware apps til lign. på Linux.

> Afhængig af opgaven, så er der andre velsupporterede chipsæt
> der vil virke med linux.
> Er SIDE2936UW ikke en noname der efterligner adaptec-nummerserie
> fra Zitech ?

Korrekt, ser ud til den er supporteret i Linux som Adaptech's 2930.

> Er det blot til cdrom og lignende, så kan en billig med initio chipsæt
> også anvendes, f.eks. Acorp med eller uden bios .

Nu er problemet at der _skal_ vælget samlet fra een forhandler, og med
garantiordning. Det begrænser lidt hvad man sætte sammen, og som Jesper antydede
er det ikke nemt at få det hele med med økoloft på.

Ser dog ud til for knap 12kkr. at kunne lade sig gøre at få hele systemet med
celeron433, scsi mellemfjæs, 9GB ibm hD, Plextor 4x CDw, 128MB SD, 17"...
Så må der senere findes midler til mere disk, når det begynder at knibe.
--
Mogens Valentin - mailto:monz@xxxxxxxxx - WWW: http://www.danbbs.dk/~monz/
Web, Programming, Network, Security - Guides for Linux, Xwindow and more..