Re: password problem

On Tue, 1 Feb 2000 10:05:14 +0100, Thomas Rokamp <thomas.rokamp@xxxxxxxxxxxxx>
wrote:
> Umiddelbart ser det ud til, at shadow passwords er slået til alligevel,
> eller også bruger du en distribution, der ikke som standard lægger passwords
> i /etc/passwd, men i en anden fil et andet sted, som med shadow passwords.
> Hvis dine passwords virker når du prøver at ændre dem, er der vel ikke noget
> problem? Så ville jeg selv se det som en ekstra sikkerhed eller hvad?
> Jeg tager muligvis fejl.
> Jeg vil i hvertfald gerne vide det, hvis du finder ud af noget andet :-)

Jeg er ikke sikker på at man kan have shadow slået fra mens MD5 er slået til.
Det vil give en passwd fil med et noget anderledes format at have de relativt
lange MD5 passwords stående. Mit bud er at du må benytte MD5 og shadow eller
ingen af delene.

--
Most kind regards,
Kristian Bjoernskov, <mailto:krbj@xxxxxxx>