Re: Delphi?

Toke Herkild wrote:

> - Delphi er faktisk Pascal... og objektorienteret... og æhm... i lige så
> højgrad selvstændigt som C / C++ o.lign. og såvidt jeg har kunnet læse mig
> til hos Borland/Inprise kommer Kylix en gang i sensommeren, eller først på
> efteråret, og dette vil være en kombineret C/C++/Delphi builder/compiler der
> vil kunne portere fra windows til Linux og tilbage igen... Delphi er
> hurtigere at lære og nemmere at betjene end C/C++ og det er en hel del mere
> overskueligt.. hehe

Ja det kan godt være, men hvor fedt er det at da jeg efter min studentereksamen
besluttede mig for at holde et års pause og så få læst en hel del c/c++
programmering så jeg ville være klar til når jeg skulle starte igen!! jeg har
indtil videre læst 3 bøger og har forsøgt at sætte mig ind i, først og fremmest
C, fordi C ikke er platform afhængig og fordi linuxkernen nu en gang er skrevet
i C!! Ja ja og delphi vil osse snart kunne køres på linux, men hvad hjælper det
mig nu?? ;o) Så skulle jeg måske ta' datalogi-studiet på Uni istedet for? :-/

mvh
Peter Gade