RE: Håndtering af email for domæne

Hej.

>Jeg vil klart anbefale dig at benytte qmail eller postfix! Du kan dog godt
>klare dette med sendmail. Du skal sørge for at dit domaine er listet i
>/etc/sendmail.cw (eller hvor din sendmail.cf og lignende nu ligger).

Jeg har fundet ud af, at problemet ligger hos min udbyder og ikke hos mig.
De benytter postfix, men alle mails der er adresseret til *@ekstroem.dk
bliver sendt til min ene, normale email-adresse. Problemet er, at den
oprindelige envelope-info om modtageren bliver dumpet og erstattet med min
almindelige email-adresse (så vidt jeg har forstået).
Hvis jeg kan finde en løsning vil de gerne rette det, men de ved ikke selv
hvordan. Jeg kan umiddelbart se to løsninger (og jeg kender meget lidt til
dette område). Den ene er at de tilføjer en slags delivered-to linje til
message-headeren inden de sender den videre til mig, og den anden består i
at tilføje en plus-adresse til modtageren (sende test@xxxxxxxxxxx til
ce+test@xxxxxxxxxxxxx). Med begge dele kan man så på bedste
dumme-peter-maner sende post videre det korrekte sted hen vha. fx. procmail.

Har nogen erfaring med at sætte postfix op så det kan komme til at fungere
for mig.

Mvh,

Claus