Re: HP JetDirect...

On Fri, 04 Feb 2000 12:53:19 +0100, Lennart Hansen <lennart@xxxx> wrote:
> Jeg kan printe directe fras min Linux til printer uden problemer både
> ASCII og Postscript, men Jeg kan ikke printe fra winboxen, på switchen
> kan jeg se at der kommer data fra winbox -> linuxbox, men ikke fra
> linuxbox -> JetDriect...
>
> Jeg har kigget i smb.conf og leget lidt rundt men nogle parameter.. men
> kunne ikke finde en løsning, jeg fandt dog udaf at samba ligger filerne
> i /var/spool/samba og der bliver de altså liggende.. Jeg har overvejet
> at sætte samba til at pege over på /var/spool/lpd/lp, men jeg ved ikke
> om dette ville virke eller hvad det skulle ændre...

Det skal du i hvert fald ikke gøre! Hvad siger testprns printer? Kører din lpd?
Jeg har lige prøvet at skrive ud til en printer med default konfig fra RedHat:

# NOTE: If you have a BSD-style print system there is no need to
# specifically define each individual printer
[printers]
   comment = All Printers
   path = /var/spool/samba
   browseable = no
# Set public = yes to allow user 'guest account' to print
   guest ok = no
   writable = no
   printable = yes

Måske skulle du prøve: