Dancing with the Samba to a song, sung by "The Fat Lady"

Jeg er godt klar over, at I efterhånden må være godt og grundigt trætte af
at høre om og besvare spørgsmål omkring Samba - men efter febrilsk at have
rodet i mailarkivet på sslug, samba.org og gu' ve' hvor mange andre steder,
er jeg lidt løbet tør for idéer.

Mit problem er dette:
Jeg vil gerne have Samba til at køre som en fil/printserver på en 486'er,
der viser sig over for mine to andre Win95/98 bokse som om det var en ganske
almindelig Windows-maskine.
Hvordan hulen gør jeg? Der er hul igennem på netkortet, ftp virker
nogenlunde... (har stadigvæk ikke regnet ud hvad "File exists but can not be
stat-ed: ... Permission denied" betyder), og alle tre maskiner virker
(endelig) også over den eksterne ZyXEL router. Maskinerne kører på standard
ZyXEL ip og netmaske (192.168.1.0 og 255.255.255.0).

Jeg støvede en "gammel" smb.conf fil op i mailarkivet, men heller ikke den
virkede. Hvad gør jeg galt?
Hvordan skal smb.conf stå?
Jeg bruger RedHat 6.0 på linuxboxen - skal den tvinges til at køre samba som
daemon? Hvis ja, hvordan?

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med mit "lille" problem.

På forhånd tusind tak for din tid og ulejlighed.
Ryan.

Follow ups