Min linus kan ikke fastholde musekonfigurationen

Jeg har installeret Linux 6.0 fra hæftet "Videre med Red Hat Linux 6.0". Så vidt jag kan se virker alt, også den grafiske brugerflade; men der er problemer med musen. Jeg er i stand til fra komandolinien at indstille mouseconfig til min mus. Starter jeg umiddelbart herefter Xwindows virker alt upåklageligt. Jeg forlader herefter Xwindows og går til komandolinien. Hvis jeg nu igen starter Xwindows reagerer musen ikke mere og jeg må gå ud med crtl alt backspace. Jeg tør slet ikke indstille til direkte start af Xwindows, så er der virkelig problemer.

Jeg har nu lært at leve med:
        1. At logge mig på som root
        2. Configurere musen
        3. Logge mig på som ikke root