"NOVICE" MUSTEK igen + e.t.c.

Jeg har opgivet at bruge det oprindelige "scsi-kort" og købt et ASUS
SC200.  Det fungerer uden problemer når scanneren er tændt under
opstart, med systemet kan ikke finde det , hvis scanneren er slukket
under opstart.   Det nytter ikke noget at benytte modprobe og jeg kan
ikke finde nogen  meddelelser nogen steder.   Systemet er Redhat 6.0 med
kernel 2.2.5-15.

Hvordan får man systemet til at genkende scanner  model m.m.  I
mustek.conf har jeg benyttet den sidste mulighed og lavet en en link:
ln -s /dev/sga/  /dev/scanner.  Hvis jeg benytter den første mulighed  :

scsi MUSTEK * Scanner hvordan skal linken da se ud?

I mangel af en dansk spelchecker til WordPerfect 8 ville jeg benytte
f.eks emacs og ispell.  Jeg har downloaded
ispell-danjsh-3.1.20-24.i386.rpm, men der er problemer.  Når jeg vil
benytte den får jeg følgende melding:  /usr/lib/ispell/dansk.hash  ,
expected  magic2 0x9602, got 0x35.   Jeg benytter Ispell i en engelsk
spelchecker.

Mulig  fejl i systemet.  Når jeg som user vil lukke ned og reboote
systemet er det user-password der fungerer.  Det kan da ikke være
rigtigt at en user kan reboote systemet, eller har jeg sat det forkert
op?

mvh Leif Prøhl-Hansen.

Follow ups