Re: Installationsproblemer

Dennis <dba@xxxxxx> wrote in message news:38A28D01.CA40171E@xxxxxx...
> Hejsa...
>
> Jeg skulle for nyligt hjælpe en ven med at installere Linux på hans
> maskine. Vi fik h ans 13 GB HD delt med programmet FIPS, så vi stod med
> en partition på 10 GB og en på 3 GB...
>
> 10 GB - Windows
> 3 GB - Linux

Har du den på 13 liggende i starten? I så fald kan man ikke boote på den
anden, fordi
BIOS ikke understøtter boot på cylindre over 1024... Jeg har i hvert fald
også installeret
RH 6.1 hos en kammerat, hvor vi stødte ind i det samme, og det er en
splinterny Athlon.
LILO nægter i hvert fald at lægge sig  efter de 1024, dog fik vi ikke
problemer ved
selve installationene af RH....

> Jeg har aldrig nogensinden haft problemer med det på min Quantum
> Fireball 6.4...

Jeg mener grænsen kan ligge ved ca 8 GB, så det er nok derfor.

VH
Elias Naur