Re: fsck fejl efter skift af disk i Corel Linux

Anders Gjerløv wrote:
> Efter at have skiftet en sekundær disk i min Linux til en ny
> (formatteret med ext2 af Partition Magic), får jeg en fejl under
> starten af systemet om "fsck has failed - please repair manually, or
> press Control-D for normal startup" (nogenlunde således formuleret)

I hvertfald op til Pmagic4 var ext2 formatering ikke kompatibel med Linux ext2.
Jeg opretter altid som dos-non-formatted og lader pågældende OS (win/NT/Linux)
selv formatere. Måske er det ozze dit problem. Prøv om det virker på den måde.
Ellers har jeg aldrig problemer med Pmagic.

Årh jo, i en triple boot installation resizede jeg NT og Linux. /boot lå
forrest, derefter windoze, så NT og tilsidst Linux swap og /.
Ku' så ikke boote Linux, men godt mounte med rescue og køre LILO + sync, men
derefter stadig ikke boote. Husker ikke fejlmeddelelsen.
--
Mogens Valentin - mailto:monz@xxxxxxxxx - WWW: http://www.danbbs.dk/~monz/
Web, Programming, Network, Security - Guides for Linux, Xwindow and more..