Re: Recode...

Rasmus Berlin wrote:

> Jeg skal have konverteret noget såkaldt MS-DOS-tekst til KEdit's ASCII-tabel
> (almindelig kun tekst). Det store problem er at æ, ø og å.
> Jeg kan sende to eksempel-filer hvis det kan hjælpe.
> Jeg mangler de rigtige navne på tabelerne, så jeg kan bruge recode til at
> konvertere med. Eller er der en bedre måde?

På dos siden er det nok 'cp850' og på linux siden man du bruge 'latin1'.
Du skal prøve at undersøge, hvilken code-page der blev benyttet til at
lave filen med.

Hvis du har et glibc2 baseret system, så har du nok et program, der
hedder iconv. Det gør det samme som recode.

--
René Seindal (rene@xxxxxxxxxx)			http://www.seindal.dk/rene/