Re: monitering af opstart

On Fri, 11 Feb 2000 22:04:05 +0100, Stig Flensted <flensted@xxxxxxxxx> wrote:
> min konfiguration er en p.c. hvor der sidder en vt420 på ttyS0, og det virker.
>
> nu er spørgmålet: hvis det virker, står der så det i kernen der skal, eller skal
> denne ser cons sættes op der.
>
> denne option console=ttyS0, hvor skal den  sættes ind.

når din maskine booter, så prøv ved lilo: prompten at skrive:

linux console=ttyS0

Derefter skulle alt gerne komme ud på serial 1 porten. Jeg tror terminalen skal
stå til 38600N1, men du må nok prøve dig lidt frem. Hvis det virker kan du
sætte en linje ind i din /etc/lilo.conf skrive:

append="console=ttyS0"

fx. lige under linjen med "label=linux" (eller der omkring...) Det kan sikkert
varierer fra distribution til distribution.

--
Most kind regards,
Kristian Bjoernskov, <mailto:krbj@xxxxxxx>