Re: Kan PHP3 udføre superbruger kommandoer?

On Mon, 14 Feb 2000, Morten Gade Sørensen wrote:

> Hej LUG'gere!
>
> Jeg har lige et simpelt spørgsmål.
> Er det muligt, med PHP3, at udføre externe superbruger kommandoer, eller
> skal man bruge perl/cgi til det?
> - Jeg ønsker at køre et program i /usr/sbin via et tastetryk fra en
> hjemmeside - er det muligt med PHP? - sikkerhed er fuldstændig ligemeget
> :-)

Som du har fat i, exec, system, passthru.

Det med om du er superbruger har noget at gøre med hvilken bruger apache
kører som. Er du ligeglad med sikkerhed, kan du sætte apache til at køre
som root.

Kig efter "nobody" i /etc/httpd/conf/httpd.conf

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
At some point, bits have to go into packets and routers need to make

   - John Carmack, commenting on why he (for now) does not actively support
the PowerPlay initiative