Isdn4linux .... Aaargh !!

Hejsan !

Har skaffat mig ett internt ISDN kort (Typ HFC) som jag har fått igång
delvis.  Jag vill att den skall ringa upp automagiskt vid en request utåt samt
att den skall masquerade:a.

Det senare problemet har jag löst nu har jag bara det första kvar.

Det verkas som att jag tappar min defaultroute till ippp0 interfacet så fort
jag lägger på förbindelsen.

har provat med följande:
/etc/sysconfig/network:
GATEWAYDEV="etho" och GATEWAYDEV="ippp0". Dock inte samtidigt :-)
Trodde att det skulle hjälpa.

Routingen fungerar en gång och sedan inte :-(

Den gången det fungerar, så tappar jag första connecten.
Om jag kör ping 195.17.40.1 för att testa, så får jag följande felmeddelande:
--- CUT & PASTE ---
PING 195.17.40.1 (195.17.40.1) from 195.99.88.77 : 56(84) bytes of data.
ping: sendto: Invalid argument
ping: wrote 195.17.40.1 64 chars, ret=-1
--- SLUT ---

Om jag avbryter den ping processen och provar igen, så fungerar det.

Har lagt till följande i mitt srtartup script:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_dynaddr
echo 5 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Har tyvärr inte hittat dok. angående de olika siffrorna. :-(

Någon som har lösningen. Be mig inte att skriva till asdn4linux mailinglistan
för de enda svar man har fått därifrån, är RTFM vilket jag har gjort och provat.

/Jocke!

Follow ups