Re: Flere skærme (+kort) - HOWTO

On Mon, 21 Feb 2000, Hans-Henrik Andresen wrote:

> Hej,
>
> Jeg er i den heldige situation at jeg har 1 tnt2 kort + 2 Matrox-kort i min
> maskine med tilhørende 19" skærme, det klare Win98/2000 uden problemer - men
> hvordan får jeg det til at virke under Linux ??
>
> Er det evt. muligt at bruge de 2 skærme til X og den sidste til console ??

Med XFree 4 er der understøttelse for noget dualhead. Alternativt kan du
starte flere X servere på hver sit kort, eller kigge på Metro X's X
server, som understøtter flere kort/skærme ret nemt. (Men, den kan ikke
køre Quake 3 :-( ). Man kan iøvrigt få et program der hedder x2x der kan
anvendes til at binde X servere sammen med, men det har begrænset
funktionalitet i forhold til dualhead understøttelse.

Mht. den sidste på console, det skulle være ret nemt da Linux er ret
fleksibel med konsoller.

I princippet bliver der vel oprettet et device for hvert vga komptibelt
skærmkort du har, og det burde du kunne binde konsollen til.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx