Re: Hjælp Linux "snerrer" af mig

Anders Melchiorsen wrote:

> Hvor kommer lyden fra? Højtalere, kabinet, skærm?
>
> Når mit grafikkort kommer på arbejde (scroller meget) kan jeg høre det
> i mine højtalere som en summen; jeg formoder at lydkortet er dårligt
> skærmet for elektrisk støj.

lyden kommer fra den inbyggede højtaler, det kommer ikke fra mit lydkort.

Det er nemlig ikke instaleret, det kan Linux tilsyneladende ikke
genkende, men det er
også et isapnp-kort, så det er lidt problematisk det ved jeg, men et
problem ad gangen.

At forestille sig at mit hovedkort skulle samle støj op fra mit
grafikkort og transmitere
det videre tildenindbyggede højtaler vil jeg nærmest kalde blasfemisk,
alt den stund at det
fungerer uden larm under Windows. At der er nogen der kan mene at MS er
bedre til
at lave smarte brugerflader og andre overfladiske ting, kan jeg
nødtvungent acceeptere.
Men at de skulle være i stand til at håndtere en så kompliceret ting som
elektromagnetisk
støjdæmpning, det tror jeg ikke på

Der kunne være tale om en bug i  Xfree86, jeg har nemlig været nød til at
opgradere til
den allernyeste for overhoverdet at få mit ATI all in wonder 128
grafikkort til at fungere.
Det vil jeg da også rapportere, men først når jeg er helt sikker på at
det ikke er noget andet
jeg kan gøre.

Med Venlig Hilsen

Poul-Erik Andreasen