Re: rekursivt shellscript

On Thu, 24 Feb 2000, Andreas Schou Vaerge wrote:

> Da jeg ikke har adgang til cron scripts på den maskine jeg sidder ved,
> har jeg lavet følgende script.
> Men jeg vil lige høre om der er nogen der kan se en umiddelbar ulempe
> ved det (umådeholdent CPU eller ram forbrug).
> Det skal benyttes til at ændre på mine signatures med et bestemt
> interval (ikke de 5 sekunder det er sat til lige nu, det skal jeg have
> ændret).
> Jeg har testet det på min hjemme maskine, og der så ikke ud til at være
> nogen problemer, men det kan jo være jeg har overset noget...
>
> #!/bin/sh
> [...]

Det er, som du siger, rekursivt. Siden du spawner en ny subshell i hvert
kald, vil du starte flere og flere processer (så vidt jeg kan se).

Hvorfor ikke, simplere:

while true; do
  blablablab;
  sleep 5;
done

eller noget i den boldgade.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
The IETF has an interesting enough life as is getting the "too simple"