Re: Imap og masq...

Hej,

prøv at beskrive dine netværk lidt mere præcist, og hvad det er du
vil. Jeg vil gerne hjælpe dig, men jeg forstår ikke helt hvordan dit
problem ser ud.

>Min linux kører som router med masq ip adresser, diald og uden firewall!
>
>Jeg ville gerne køre IMAP fra en af mine win98 pc
Altså køre en IMAP-server eller en IMAP-client? Er det en IMAP-server
på dit arbejde, som du vil bruge hjemmefra, eller omvendt? Hvis du
selv vil sætte en IMAP-server op, så vil jeg nok anbefale linux (ikke
overraskende :) fremfor win98!

> , så jeg kan bruge min e-mail adr. fra arbejdet.
Altså bruge din arbejds-adresse, når du er hjemme, eller bruge din
private adresse når du er på arbejde?

> Men det vil den sgu ikke...
Beskriv lidt bedre - hvad vil den (hvem) ikke?

> og pudsigt nok kan
> jeg heller ikke komme ind på mit arbejds hjemmeside fra min win98
>(Underligt for jeg kan komme ind på alle andre hjemmesider!), men fra
>min linux kan jeg godt komme ind på den!!!
>
>Jeg har ikke prøvet IMAP fra min linux router, men jeg er rimelig sikker
>på at det virker, så jeg går ud fra at det her er et MASQ spørgsmål:)
Hvor ligger dit arbejdes hjememside? På en almindeligt tilgængelig
webserver? I så fald er det ikke et masquerading problem, når du godt
kan komme ind på andres websites.

Hvis det er dit arbejdes IMAP-server du vil bruge, har din
arbejdsplads muligvis sat en firewall op, der gør det umuligt at bruge
den udefra, det kan måske være et af problemerne.

/Simon