Re: PCMCIA Netkort starter ikke

On Thu, 24 Feb 2000 22:49:39 +0100, "Lord Nikon A.K.A Daniel Pedersen"
<lordnikon@xxxxxxxxxxxxxx> wrote:

>Da dit netkort ikke fungerer så tror jeg, at du muligvis skal have kompilet en ny kerne med pcmcia suport og suport af dit netkort.

Der _er_ pcmcia suupport i RH6.0, uden at man skal kompilere noget.
Man skal dog huske at enable pcmcia-support i opstarten. Det gøres ved
at køre programmet 'ntsysv' og sætte hak i 'pcmcia'.

Derefter vil der stadig komme en advarsel under opstart, 'Delaying
eth0 initialization'. Denne advarsel er dog betydningsløs. Den
skyldes, at netkortet forsøges startet før pcmcia. Det virker
selvfølgelig ikke, men så prøver maskinen bare igen lidt senere.

Hvis man er perfektionist, kan man i /etc/rc.d/ gå ind i det runlevel,
man normalt benytter, og her omdøbe linket 'S45PCMCIA' til
'S009PCMCIA' (navne frit fra hukommelsen). Det får pcmcia til at
starte tidligere, så det er på plads, når netkortet forsøges startet
første gang.

P.S.
Gider du ikke trykke på <enter>, sådan cirka hver gang du har trykket
på 60-70 af de andre taster.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Postet fra Agent - den bedste newsreader til Linux.