"No such file or directory"

Jeg har et problem med at afvikle et program, jeg har skrevet i
Python. Filen hedder get_dilbert.py, den første linie er
#!/usr/bin/python og den er eksekverbar, så det burde virke. Men det
gør det ikke. Når jeg skriver ./get_dilbert.py, får jeg en

bash:  ./get_dilbert.py: No such file or directory

Siden har jeg forsøgt at kopiere hele indholdet af get_dilbert.py over
i en anden fil (dilber.py) via Emacs. De burde jo så være identiske,
de to filer, men der er forskel i størrelsen:

-rwxr-xr-x   1 root     root         1294 Feb 27 19:10 dilbert.py
-rwxr-xr-x   1 root     root         1337 Feb 27 19:12 get_dilbert.py

Bemærk i øvrigt, at rettighederne til filerne er helt ens. De totalt
mærkelige er, at dilbert.py eksekverer fint, når jeg skriver
./dilbert.py!

Er der nogen, der kan forklare mig, hvad der foregår?

Mvh Lars