ppp komprimering og wget

Prøvede at enable bsd-kompression, deflate og van-jacobsen komprimering på min
ppp forbindelse. Jeg er ikke sikker på om det har givet extra.
Nettet har som bekendt forskellig hastighed fra gang til gang og gentagne
downloads ved tests fra samme sted kan ligge i cache.
Samtidig ved jeg ikke om en ISP's Linux (her danbbs) er kompileret med disse
algoritmer, ej heller om fx. Levingston Portmasters er transparente herfor,
altså slipper det evt. komprimerede igennem uanfægtet.

Lige nu er jeg så ved at hente java API doc fra Sun; her får jeg med wget på en
enkelt isdn kanal (diva) op til 8.78KB/s, hvilket teoretisk ikke burde kunne
lade sig gøre. Såe, kan det være rigtigt?

Det bemærkes at Danbbs (endnu) ikke tilbyder nogen anden komprimering, og heller
ikke har svaret bekræftende på om ovenover omtalte komprimeringer er enablede.
--
Mogens Valentin - mailto:monz@xxxxxxxxx - WWW: http://www.danbbs.dk/~monz/
Web, Programming, Network, Security - Guides for Linux, Xwindow and more..

Follow ups