Re: Seagate IDE-harddisk

On Wed, Mar 01, 2000 at 19:20:03 +0000, Mark Holm wrote:

> Disken sidder på den primære IDE-kanal som slave (har prøvet med den som
> master - med samme resultat), og på samme kabel sidder der også en Quantum
> Fireball 6.4 GB disk, som der ingen problemer er med. (Seagate'n er også
> en 6.4 GB disk). Det underlige er, at jeg som regel kan skrive hurtigt nok
> til disken (dog ikke altid) - problemet er normalt størst når der skal læses
> fra disken.

Har du prøvet kun med den ene disk ad gangen på kablet.
Nogen gange er det kombinationen af 2 producenters harddiske
der ikke har det så godt med hinanden.

> Bundkortet er et Asus P2B med en P2/266 MHz og 128 MB RAM.

Hvis driveren til bundkortets IDE chips kan klare DMA og UDMA
så skulle der vel ikke være noget i vejen for at anvende dette.

Har du checket i logfilerne at der ikke er nogle fejlmeldninger ?